Thursday, December 23, 2010

KNP SY SUKE PUTRAJAYA??

PUTRAJAYA.....HMMMM...SUKE SGT....KNP???....

1. SBB KAT SITU RASE CAM BEST N TENANG JUGE ...HAH TENANG?...
    COZ I  TERLAMPAU SUKE NGAN DUA MASJID KAT SITU... 

THE LATEST MASJID BESI..WHAT A BRILLIANT ARCHITECTURE...CREDIT TO MR ARCHITECT..(HAHA BUJECT LAH AK KENAL SAPE ARCHITECT DIE TP APE2 PUN U HAVE DONE A GREAT JOB)












MASJID PUTRAJAYA JUGEE..





TIME MLM KAT MASJID BESI...REALLY NICE N CALM......HEHE...JGN LUPE SINGGAH SMBYG KAT DLM JGK.......

VIEW TIME SIANG...HAK2...





Bangunan guna enam ribu tan keluli dan material telus cahaya jadi mercu tanda baru di Putrajaya
BERKONSEPKAN seni bina moden kontemporari, berlatarkan Tasik Putrajaya dengan keindahan alam yang kekal tidak bersentuh di Presint 3, di situlah letaknya binaan sebuah bangunan berkerangka keluli atau digelar Masjid Besi, Putrajaya.
Indahnya binaan dari keluli itu mungkin masih belum dapat dilihat dengan mata kasar namun keunikan masjid yang keseluruhannya berkeluasan 73,795 meter persegi itu amat istimewa. Malah, Masjid Besi ini dikatakan bakal menjadi sebuah mercu tanda baru pusat pentadbiran negara dan kebanggaan komuniti Islam di Putrajaya.
Pembinaan masjid dengan kos RM180 juta itu bermula April 2004 dan dijangka siap sepenuhnya penghujung tahun depan. Dengan keluasannya yang sekali ganda lebih luas berbanding Masjid Putra, Putrajaya ia dijangka mampu menampung 20,000 jemaah pada satu-satu masa...SESENGGUHNYA WAT SY TERPESONA...HAK2...

No comments:

Post a Comment